Podzial reklamy politycznej

Wszystek z nas zna reklamy – otaczają nas praktycznie z każdego miejsca; albo toż w budowy billboardów, plakatów, bądź i reklam telewizyjnych i radiowych. Informacji mogą otrzymać wiele form, ale posiadają pewną funkcję: powinny skłonić nas do zajęcia się danym towarem, co w konsekwencji doprowadzi do jego kupna. Twórcy reklam zawsze muszą mieć o czymś dużo istotnym. Panom nie można niczego rozkazać, zawsze ważna ich zmanipulować, by (nawet czasem nie do tyłu świadomie) wykonali prace, których z nich oczekujemy. I tutaj mamy do bliskiego problemu, czyli do hipnotycznego języka wpływu, jakim jest perswazja. Ludziom, którzy nie są związani bezpośrednio z marketingiem, widoczne są podziały reklam ze powodu na media, czyli między innymi reklamy internetowe, telewizyjne i plakaty. W marketingu istnieje także jedne niezwykle ważny, jeśli nawet nie ważniejszy podział, lub ze powodu na rzecz. Tak to możemy tworzyć reklamy szeptane, informacyjne, ale jednocześnie reklamy typu francuskiego czy nawet polskiego.

Czym różnią się przedstawione przeze mnie przykłady? Reklama informacyjna jest najoczywistsza do określenia – jest wtedy po prostu przekaz, że jesteśmy coś do zaoferowania dla kupującego. Reklama francuska jednak będzie używała sprzedać nam dany produkt przekazując go w sposób żartobliwy. Z zmian reklama typu polskiego będzie odnosiła do pewnych kulturalnych dzieł sztuki, powiedzeń bądź i zjawisk znanych tylko Polakom. Dla mnie najpopularniejsza jest informacja typu szeptanego. Żebym ją okazać, użyję dobrego przykładu. Wyobraźmy sobie, że jesteśmy w biznesie. Oglądamy jakąś koszulę, a sprzedawczyni, nakierowana naszym przekonaniem, dodaje się w naszym punkcie oraz z razu zaczyna wychwalać produkt, nie zważając na bliskie protesty, że tak właściwie też się nie zdecydowaliśmy albo jeszcze „tylko oglądamy”. Ten gatunek sprzedaży sprawia, że odczuwamy się przytłoczeni, śledzeni, mamy z razu ochotę wyjść ze sklepu.

Sprzedawcy nauczeni reklamy typu szeptanego podejdą, zapytają czy nam w czymś pomóc, a gdy odpowiemy magiczne „nie, dziękuję”, odwrócą się i, niby przypadkiem, zaczną mówić do innego sprzedawcy, że niedawno kupili dla własnego partnera koszulę w obecnym sklepie, zaczną wychwalać produkt. Sprawi to, że my, przypadkowi słuchacze, zainteresujemy się przedstawianym produktem. Prawdopodobnie kupujemy tę tąż koszulę, zapłacimy za nią również spełnieni wyjdziemy, nie przechodząc do celu świadomości, że właśnie zostaliśmy zmanipulowani. Ostatni przytoczony przeze mnie przykład doskonale pokazuje, czym jest perswazja. Albo jest do zjawisko dobre? Dla odbiorców umieszczało się, że nie, w skutku nikt nie pragnie być manipulowanym. Tylko dla sprzedawców jako najbardziej. Spójrzmy zasadzie w oczy. Sklepy, wszystko jedno z której branży, spośród ostatniego się utrzymują. A historia pokazała, iż handel metoda wymienną nie do celu się sprawdza.