Prowadzenie firmy szkoleniowej

Większość osób, które skończyły psychologię lub socjologię myślą o tym, aby założyć firmę szkoleniową, polegającą na wtłaczaniu w umysły ludzi kompetencji miękkich, a więc na przykład umiejętności życia w grupie, radzenia sobie z pracą zespołową lub radzenia sobie ze stresem w pracy.

Zapotrzebowanie na tego typu usługi istnieje w Polsce, zwłaszcza w sferze tak zwanego dużego biznesu. Jednakże istnieje tez duzi bolączek, z którymi musi zmagać się każda osoba, która chce prowadzić sprawny biznes polegający na urządzaniu ludziom szkoleń.

Przede wszystkim, prezesi większych firm uważają, że psycholog to wróżbita i potrafi on w jeden dzień sprawić, że pracownik z ciągu jednego dnia z ponurego i niekomunikatywnego odludka zmieni się w asertywnego i przebojowego pracownika porywającego cały zespół pracowników do działania. W rzeczywistości firmy szkoleniowe mają zwykle na szkolenie dwa do trzech dni i nie są w stanie wtedy spowodować zmiany postaw ludzi, którzy znajdują się na widowni.
Inna trudna sprawa, z którą musi zmierzyć się każda osoba, która chce prowadzić tego rodzaju biznes to fakt, że pomiędzy firmami szkoleniowymi istnieje obecnie duża konkurencja. Każdy przebija się w coraz bardziej wymyślnych ofertach, a zdezorientowany klient, który w istocie nie wie jak ocenić wydolność firmy, patrzy przede wszystkim na reklamę.

Rozwijając firmę szkoleniową, konieczne jest posiadanie dobrej kadry. Wykwalifikowana, doświadczona kadra samych ekspertów wśród naszych szkolących to podstawa dla powodzenia szkoleń, bo nawet jeśli szkolenia przez nas prowadzone nie mają efektów, to przy dobrej kadrze mamy możliwość wytłumaczenia się, że brak efektów szkoleń wynika z postawy samych szkolonych.